پت ادویه مشهد


مقداری روغن زیتون یا نارگیل را در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید و کوفته ها را قهوه ای کنید. پیاز را اضافه کنید و با کوفته تفت دهید تا نرم و کمی سرخ شود. آرد را اضافه کنید، در تابه را هم بزنید تا روغن گرفته شود و قهوه ای شود، سپس به اندازه ای آب اضافه کنید تا سس درست شود. خردل را هم بزنید. خمیر ادویه. 10 دقیقه بجوشانید و در صورت نیاز آب اضافه کنید و هر از گاهی هم بزنید. وقتی آماده سرو شد، مقداری خامه، کفیر یا ماست اضافه کنید و هم بزنید تا سس خامه ای درست شود. چقدر به نظر می رسد! فقط عالیه، درسته؟ در حالی که لینگوین شما در حال پختن است، میگوها، فلفل قرمز و سیر را تا زمانی که تازه بپزند (2 تا 3 دقیقه) از ووک استفاده کنید و یک بار بچرخانید. در یک کاسه بگذارید، در صورت نیاز روغن بیشتری به ووک اضافه کنید. کدو سبز و قارچ را اضافه کنید، چند دقیقه تفت دهید سپس آب، کره و مکعب آب را اضافه کنید. چند دقیقه روی حرارت ملایم با درب بجوشانید، سپس ریحان، ادویه و میگو را اضافه کنید. یک دقیقه بپزید و خوب هم بزنید. روی لینگوین سرو کنید و فلفل سیاه تازه آسیاب شده بپاشید و پنیر پارمزان را به دلخواه اضافه کنید. چه کسی گفته است که فقط می توان از ادویه در هنگام پخت و پز استفاده کرد؟ در اینجا یک نوشیدنی ادویه چاک دهنده (فقط به تصویر دستور العمل عالی نگاه کنید) توسط Zoe Pezzack است. زوئی به طور مرتب غذا را آزمایش می کند. دستور العمل های فوق العاده ادویه را ارائه می دهد. در اینجا او یکی از بزرگان است. او نام او را گذاشت - ادویه تاپر! تمام آنچه شما نیاز دارید؟ لیست واقعا طولانی و جالب است. او چیزهای سالم زیادی را در آن قرار داده است. این همچنین به این معنی است که می توان با این یکی زیاد آزمایش کرد! آناناس، میوه شور و کیوی. در اینجا محصول نهایی به نظر می رسد! با برنج باسماتی سرو کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید؟ روغن را در یک قابلمه بزرگ یا سوپ گرم کنید و پیاز را یک یا دو دقیقه تفت دهید تا نرم شود. سیر و ادویه ها را اضافه کنید و با پیاز روی حرارت متوسط/ ملایم تفت دهید تا معطر شود. گل کلم را اضافه کنید. سیب زمینی و کدو حلوایی را خوب هم بزنید تا با ادویه آغشته شود، سپس گوجه فرنگی، مکعب آب و آب را اضافه کنید. 10 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید سپس نخود، عدس و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. 5 دقیقه دیگر بجوشانید. در اینجا یک دیپ خوشمزه دیگر است که شامل ادویه نیز می شود. من قویا معتقدم که بهتر است ادویه را در غذای خود مصرف کنیم نه به عنوان مکمل.
پت ادویه مشهد

ادویه های هندی چیست


دویه از دیرباز به دلیل خواص ضدالتهابی آن استفاده می شده است. طعم خاکی گزینه های خوش طعمی مانند کاری، سوپ، و غذاهای برنج را تکمیل می کند. واقعیت جالب: برای جذب بهتر خواص ضد التهابی طبیعی آن، هنگام پخت با ادویه باید کمی فلفل سیاه اضافه کنید! جدا از دستور العمل های سنتی، ممکن است به سختی راه هایی برای گنجاندن این ادویه تلخ در روتین خود پیدا کنید. پس چرا این هک ساده ادویه را امتحان نکنید تا از مزایای سلامت شگفت انگیز این ادویه بیشتر بهره مند شوید؟ این نوشیدنی خوش طعم که به دلیل رنگ زرد درخشانش "شیر طلایی" لقب گرفته است، راهی عالی برای فشار دادن تازه کردن به بازی نوشیدنی شما است. شیر طلایی که به‌صورت بخارپز یا روی یخ سرو می‌شود، مهم نیست که هوا در بیرون چه شرایطی دارد. این دستور عملاً ضد شکست است و می توان آن را به سبک تک وعده ای یا با پارچ درست کرد تا یک هفته در یخچال نگهداری شود! از اینجا، می توانید تغییرات زیادی را برای بازی با طعم های بیشتر اضافه کنید. برخی از جفت‌های آسان عبارتند از: زنجبیل، جوز هندی، وانیل، پودرهای پروتئین و گزینه‌های مختلف شیر. و برای ایده‌های دستور العمل سالم‌تر، فهرست ما از 100 ساده‌ترین دستور غذا را که می‌توانید درست کنید، بررسی کنید. در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید. برای تهیه شیر طلایی به مواد زیر نیاز دارید. طرز سرو شیر طلایی برای سرو داغ، شیر را روی اجاق گاز گرم کنید تا دم بکشد. ادویه و عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. در لیوان سرو کنید. گرم بنوشید. برای سرو سرد، از مخلوط کن ایستاده یا مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید. ابتدا شیر نارگیل و سپس ادویه را اضافه کنید. مخلوط کنید تا یکدست و کف کند. در یخچال نگهداری شود. کنسرو شیر نارگیل به طور قابل توجهی غلیظ تر از کارتن است و در نتیجه یک تونیک غنی خواهد داشت. هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام گزینه را ترجیح می دهید! برای یک صبحانه بسیار سبک یا جایگزین قهوه، پودر پروتئین (بدون طعم یا وانیل در اینجا به خوبی کار می کند) را هنگام مخلوط کردن
ادویه های هندی چیست

ادویه ی مرغ


این دارو به عنوان یک تقویت کننده سلامت و شفابخش نامیده می شود، اما ممکن است منشاء نقص های شناختی و سایر بیماری های شدید باشد. یک مطالعه جدید به رهبری استنفورد نشان می دهد که ادویه - یک ادویه رایج در سراسر آسیای جنوبی - گاهی اوقات با یک ترکیب شیمیایی حاوی سرب در بنگلادش، یکی از مناطق غالب رشد ادویه در جهان، تقلب می شود. برای مشاهده ویدیو به وب سایت مراجعه کنید. برخی از تولیدکنندگان ادویه در بنگلادش اغلب از خطرات آن آگاه نیستند، از رنگدانه کرومات سرب صنعتی استفاده می کنند تا ادویه را با رنگ زرد روشن که برای کاری و سایر غذاهای سنتی ارزشمند است، آغشته کنند. سرب که برای مدت طولانی در محصولات غذایی ممنوع شده بود، یک نوروتوکسین قوی است که در هر مقداری ناامن تلقی می شود. یک تجزیه و تحلیل مرتبط که اخیراً منتشر شده است برای اولین بار تأیید می کند که ادویه احتمالاً عامل اصلی افزایش سطح سرب خون در بین بنگلادشی های مورد بررسی است. جنا فورسایت، نویسنده ارشد این مقاله، محقق فوق دکتری در موسسه محیط زیست استانفورد وودز، گفت: «مردم ناآگاهانه چیزی مصرف می کنند که می تواند باعث مشکلات عمده سلامتی شود». اولین مطالعه که به صورت آنلاین در Environmental Research در دسترس است، شامل طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل ها، از جمله مصاحبه با کشاورزان و تولیدکنندگان ادویه در چندین منطقه بنگلادش است که در مجموع نزدیک به نیمی از ادویه کشور را تولید می کنند. بسیاری این موضوع را در دهه 1980 دنبال کردند، زمانی که یک سیل عظیم باعث خیس شدن و رنگ نسبتاً کدر ادویه شد. تقاضا برای پردازشگرهای ادویه کاری زرد روشن برای افزودن کرومات سرب - رنگدانه زرد صنعتی که معمولاً برای رنگ آمیزی اسباب بازی ها و مبلمان استفاده می شود - به محصول خود منجر شد. این عمل به عنوان یک روش ارزان و سریع برای تولید رنگ مطلوب ادامه یافت. سرب به عنوان یک نوروتوکسین قوی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را در بزرگسالان افزایش می دهد و در رشد مغز کودکان اختلال ایجاد می کند. حدود 90 درصد از کودکانی که سطح سرب خونشان بالاست، در کشورهای کم درآمد زندگی می کنند و آسیب های شناختی ناشی از آن سالانه با حدود یک تریلیون دلار کاهش فروش پودر پاپریکا بهره وری مرتبط است. یک تاجر پودر و ادویه کامل از جمله ادویه را در بازار کاروان داکا، بنگلادش به نمایش می گذارد. استفان لوبی، نویسنده ارشد این مقاله، پروفسور پزشکی و مدیر تحقیقات مرکز نوآوری در سلامت جهانی استنفورد، می گوید: «بر خلاف سایر فلزات، هیچ محدودیتی برای مصرف بی خطری برای سرب وجود ندارد، سرب در کل یک سم عصبی است. مطالعه مرتبط که در سپتامبر منتشر شد.
ادویه ی مرغ

ادویه ظروف


همه آنها را با یک لایه خاک بپوشانید و منطقه کاشت را به خوبی آبیاری کنید. بزرگترین نکته ای که باید در زمانی که منتظر جوانه زدن گیاه ادویه خود هستید رعایت کنید این است که صبر داشته باشید. آنها ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا جوانه ها را بفرستند و ممکن است شروع به ناامیدی کنید. این غیر معمول نیست که ادویه کاشته شده در بهار 4 تا 5 ماه طول بکشد تا جوانه بزند. این بسته به میزان گرمی دما در این ماه ها متفاوت خواهد بود، اما اگر به نظر می رسد هیچ اتفاقی نمی افتد، وحشت نکنید! کاشت مارس می تواند تا جولای یا آگوست طول بکشد تا جوانه بزند. برای برداشت در دسامبر آماده خواهد شد. شما نیازی به آبیاری ریزوم های خود تا زمانی که جوانه نزنند ندارید، مگر اینکه دوره خشکسالی شدیدی را پشت سر بگذارید. آبیاری بیش از حد آنها باعث پوسیدگی ریشه ها می شود و اگر این اتفاق بیفتد هرگز رشد نخواهند کرد. هنگامی که در نهایت جوانه ها را دیدید، خاک را همیشه مرطوب نگه دارید اما هرگز خیس نشوید. شما می توانید تمام آب مکمل را حدود 2 هفته قبل از زمان برداشت قطع کنید. می توانید یک یا دو بار پس از شروع رشد فعال گیاهان، یک کود متعادل اعمال کنید. یا به طور منظم تری با یک خوراک گیاهی مایع خانگی به آنها تغذیه کنید. بیش از حد کود ندهید وگرنه ممکن است گیاهان خود را بسوزانید. اگر در یک منطقه خشک زندگی می کنید، ایده خوبی است که اطراف گیاهان خود را مالچ پاشی کنید تا رطوبت در خاک حفظ شود. بین مالچ چند اینچ فاصله بگذارید. ساقه های گیاهان شما اگر نمی توانید ادویه را به عنوان یک گیاه چندساله پرورش دهید، هنوز هم می توانید آن را در داخل ظروف شروع کنید که می توانید وقتی هوا گرم می شود بیرون ببرید. به یاد داشته باشید که به احتمال زیاد باید ادویه خود را در زمستان شروع کنید تا قبل از رسیدن اولین یخبندان در پاییز زمان کافی برای بلوغ داشته باشد. ظروف بزرگتری را انتخاب کنید، زیرا می خواهید ریشه گیاهان شما فضای زیادی برای رشد داشته باشد. گلدان ها باید حداقل 10-12 اینچ عمق داشته باشند. پهن تر بهتر است تا فضای زیادی برای رشد ریشه ها وجود داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که ظروف شما دارای سوراخ های زهکشی در پایین هستند. اگر این کار را نکردند، قبل از اضافه کردن خاک، مقداری را در خود سوراخ کنید. آنها برای جلوگیری از پوسیدگی ریزوم ها بسیار ضروری هستند. از یک خاک گلدان با کیفیت خوب برای پر کردن ظروف خود استفاده کنید و آن را با حدود 20 تا 30 درصد کمپوست مخلوط کنید.
ادویه ظروف

دوشنبه 24 آبان 1400
بؤلوملر :