ادویه های غذای هندی


ادویه که به آن کورکومین نیز گفته می شود، ادویه ای است که عمدتاً در آسیا و آمریکای مرکزی استفاده می شود. با این حال، به لطف مزایای سلامتی فراوانی که دارد، در کشورهای دیگر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. صدها سال است که در پزشکی آیورودا مورد استفاده قرار گرفته است و برخی از مطالعات جدیدتر بسیاری از مزایای سلامتی آن را به دست آورده اند. برخی از فواید سلامتی مصرف ادویه چیست؟ به گفته متخصصان سلامت، این ادویه التهاب را کاهش می دهد. بنابراین به افرادی که از آرتروز رنج می برند کمک می کند. همچنین به عنوان یک مسکن استفاده می شود و می تواند گزینه دیگری برای کسانی باشد که نمی توانند داروهای مصنوعی مانند ایبوپروفن مصرف کنند. مطالعه دیگری به دوز بهینه روزانه برای این ادویه اشاره می کند تا به عنوان مسکن درد عمل کند. ادویه برای کبد مفید است زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و کبد را تمیز می کند. ترکیب فعال، کورکومین، می تواند به پاکسازی سموم از کبد ما کمک کند و می تواند برای کسانی که به دلیل مشکلات سلامتی نیاز به مصرف داروی زیادی دارند، استفاده شود. ماده فعال فرآیند آنتی اکسیدان را در کبد افزایش می دهد. با عوارض جانبی مضر دارو بر بدن ما مقابله می کند. یکی دیگر از مزایای عالی برای سلامتی این است که هضم را بهبود می بخشد. متخصصان پزشکی توضیح می دهند که محققان در حال مطالعه این هستند که چگونه ادویه می تواند افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سایر بیماری های گوارشی را درمان کند. مطالعات دیگر اشاره می کنند که ادویه می تواند با انواع مختلفی از سرطان مانند سرطان پانکراس، میلوما و سرطان پروستات مبارزه کند. با این حال، این ادویه می تواند عوارض جانبی برای کسانی که مشکلات سلامت زمینه ای مانند فشار خون پایین، زنان باردار و غیره دارند، ایجاد کند. چگونه با ادویه بپزیم؟ خبر خوب این است که این ادویه بسیار متنوع است و می توان از آن در بسیاری از محصولات از جمله غذاهای خوراکی، چای، اسموتی، لاته و غیره استفاده کرد. وقتی این ادویه را به ظرفی اضافه می کنیم، مواد را رنگ می کند. بسته به مقداری که اضافه می کنیم، مثلاً برنج ما می تواند رنگ زرد یا نارنجی بیشتری به خود بگیرد. رنگ فوق العاده را می توان با افزودن بیشتر ادویه به ماده ستاره خود تنظیم کرد. یک نمونه عالی از غذا با ادویه گوشت و برنج است. می توانید ادویه را به مرغ خود بمالید. قبل از پختن، مقداری را با برنج خود مخلوط کنید. کسانی که می خواهند از آن در مقادیر قابل توجهی استفاده کنند می توانند از پزشک خود بپرسند که آیا مصرف مکمل های مبتنی بر ادویه برای آنها مناسب است یا خیر.
ادویه های غذای هندی

ادویه دمپخت


به احتمال زیاد ادویه یا غذاهای الهام گرفته از ادویه را همه جا دیده اید. می دانید، ادویه فوق العاده ای که به غذا یا نوشیدنی شما رنگ طلایی می دهد؟ بله، ادویه فواید سلامتی جدی دارد، مانند تقویت خلق و خو، کمک به تسکین دردها و حتی جلوگیری از جوش زدن. واندانا شیث، RDN، نویسنده کتاب My Indian Table: Quick & Tasty Vegetarian Recipes، می گوید: ادویه، علی رغم توجه اخیرش، چیز جدیدی نیست. شث. این ماده به دلیل ضد التهاب، ضد میکروبی بودن و ایجاد رنگ طلایی زیبا به غذا معروف است. طعم آن نیز یادآور سایر کاری ها است، بنابراین طعمی خاکی و تلخ دارد، با اشاره ای به لگد فلفلی. پس چه چیزی آن را فوق العاده می کند؟خوب، ادویه حاوی کورکومین است، یک پلی فنل شناخته شده (نوعی آنتی اکسیدان که با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلولی می شوند مبارزه می کند). خواص دارویی آن نیز تا حد زیادی توسط طب آیورودا (یک سیستم پزشکی جایگزین با ریشه در هند که بر سلامت کلی ذهن، بدن و روح تمرکز دارد) پذیرفته شده است، زیرا برخی از مطالعات ادعا می کنند که ادویه ممکن است اثرات مثبتی بر شرایط مزمن داشته باشد. به عنوان بیماری قلبی و سرطان، Sheth اضافه می کند. شث می گوید، ترفند او برای شارژ کردن ادویه، ترکیب آن با کمی فلفل سیاه است. به این دلیل که فلفل در واقع می تواند به افزایش توانایی بدن در جذب کورکومین کمک کند. چه تازه وارد ادویه شده باشید و چه در حال حاضر یک سوپر فن ادویه هستید، همیشه می توانید از اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این ریشه فوق العاده غذایی استفاده کنید. به خواندن ادامه دهید تا 20 روشی را بیاموزید که می توانید ادویه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
ادویه دمپخت

ادویه عدس پلو


ادویه نیروگاه درمان های طبیعی است. استفاده منظم از ادویه باعث کاهش بروز بیماری آلزایمر می شود و ممکن است در درمان آن نقش داشته باشد. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتریت، کولیت اولسراتیو و شرایط مشابه مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا دارای ویژگی های ضد التهابی است. ادویه همچنین یک درمان موثر برای بیماری های پوستی مانند آکنه کیستیک، کورک، چرکی هیدرادنیت و MRSA است. مادربزرگ شما احتمالاً یک قوطی کوچک از ادویه ادویه در کمد خود داشته است تا از آن هنگام کنسرو کردن ترشی برای افزودن مقداری رنگ استفاده کند. بله، ادویه یک رنگ عالی است، اما این یکی از کمترین موارد استفاده شگفت انگیز آن است! ادویه از خانواده زنجبیل است. ریشه بخشی از گیاه است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ نارنجی روشن با طعمی تا حدودی خاکی و تلخ است. به راحتی می توان آن را در بخش ادویه فروشگاه مواد غذایی خود پیدا کرد. اما احتمالاً قیمت بهتری خواهید داشت. اگر آن را به صورت عمده در بازار محلی هند یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی خریداری کنید، با کیفیت است. البته ساده ترین راه برای مصرف ادویه کپسول است. می توانید برخی از مارک های عالی کورکومین ادویه را به صورت آنلاین پیدا کنید. ادویه حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین B-6، منیزیم و ویتامین C است. اما چیزی که واقعاً باعث درخشش ادویه می شود، اثر ضد التهابی آن است که از کورکومین موجود در ادویه ناشی می شود. آکنه اغلب ریشه باکتریایی دارد. مصرف داخلی ادویه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. اغلب مشکل آکنه مزمن را التیام می بخشد. همچنین به کاهش علت التهابی آکنه کمک می کند.
ادویه عدس پلو

یکشنبه 21 آذر 1400
بؤلوملر :