5 ادویه چینی


مطالعات نشان داده است که این ادویه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تورم را کاهش دهد. مقدار مناسبی دارچین را در دسترس داشته باشید و آن را در قهوه یا چای خود و در بالای غلات صبحانه خود بپاشید. خواص ضد التهابی سیر برای کاهش علائم آرتریت ثابت شده است. مقدار کمی می تواند راه طولانی را طی کند. از سیر تازه تقریباً در هر غذای خوش طعمی برای طعم بیشتر و فواید سلامتی استفاده کنید. اگر طعم آن برای شما زیاد است، یک سر سیر را تفت دهید تا طعم ملایم تری داشته باشد. کاین و سایر فلفل های تند تند از زمان های قدیم به دلیل فواید سلامتی مورد ستایش قرار گرفته اند. همه فلفل های چیلی حاوی ترکیبات طبیعی به نام کپسایسینوئید هستند. اینها خواص ضدالتهابی به میوه تند می دهند. فلفل چیلی به طور گسترده ای به عنوان یک ادویه ضد التهاب قوی در نظر گرفته می شود، بنابراین حتماً در غذای بعدی خود یک داشبورد قرار دهید. مدت هاست که از آن به عنوان یک کمک کننده گوارشی نیز استفاده می شود، بنابراین این یک مزیت اضافه است. اگر کاین برای میل شما خیلی داغ است، خوشحال خواهید شد که بدانید فلفل سیاه ملایم تر به دلیل خواص ضد التهابی آن نیز شناخته شده است. فلفل سیاه که به عنوان "پادشاه ادویه ها" شناخته می شود، به دلیل طعم و فواید ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده است که ترکیبات شیمیایی فلفل سیاه، به ویژه پیپرین، ممکن است در فرآیند التهابی حاد اولیه موثر باشد. میخک به عنوان خلط آور و برای درمان ناراحتی معده، حالت تهوع و التهاب دهان و گلو استفاده می شود. تحقیقات هنوز مختلط است، اما شواهد نشان می دهد که آنها ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند. پودر میخک در محصولات پخته شده و در برخی از غذاهای خوش طعم مانند سوپ ها و خورش های دلچسب به خوبی کار می کند. شما همچنین می توانید از میخک کامل برای القای طعم هر دو استفاده کنید. تغذیه در نوشیدنی های گرم مانند چای یا سیب.
5 ادویه چینی

قیمت روز ادویه جات فله ای


پوسیدگی ریزوم و لکه برگی که عمدتاً توسط Taphrina maculans Butler ایجاد می شود از بیماری های مهم ادویه است. استفاده از مخلوط بوردو یا هر قارچ کش غیرفلزی دیگر به عنوان یک درمان پیشنهاد شده است. محصول در حدود 9-10 ماه، زمانی که برگ های پایین زرد می شوند، آماده برداشت می شود. ریزوم ها به دقت با چنگال های دستی کنده می شوند. سپس سرهای برگ بریده می شوند و ریشه ها جدا می شوند. ذرات خاک چسبیده با تکان دادن سریع یا مالش برداشته می شوند و ریزوم ها کاملاً با آب شسته می شوند و در انبوهی کوچک قرار می گیرند و با برگ های ادویه پوشانده می شوند و می گذارند تا آب شوند. سپس انگشتان و پیازها (یا ریزوم های مادر) جدا شده و به طور جداگانه درمان می شوند. درمان ادویه شامل جوشاندن یا بخار پز کردن ریزوم های تازه در آب و سپس خشک کردن و صیقل دادن است. ریزوم ها را به مدت 45-60 دقیقه روی آتش آهسته می جوشانند تا نرم شوند. سپس ریزوم ها سرد می شوند. پخش کنید تا در آفتاب خشک شود. جوشاندن ریزوم ها در محلول های بسیار رقیق (0.05-0.1%) از قلیایی ملایم، رنگ هسته ریزوم را به زرد نارنجی مورد نظر تغییر می دهد. مدت زمان جوشیدن به طور قابل توجهی روی رنگ تأثیر می گذارد. رایحه محصول نهایی. پس از جوشاندن، ریزوم ها به مدت 10-15 روز در نور خورشید خشک می شوند. خشک کردن در معرض آفتاب باعث ایجاد یک اثر سفید کننده سطح می شود. پس از خشک شدن، ریزوم ها کاملا سفت و شکننده می شوند و با صدای فلزی می شکنند. خشک کردن به دنبال پولیش است که شامل تمیز کردن پوست بیرونی، ریشه ها و ذرات چسبنده خاک و صاف کردن ریزوم ها می شود. پرداخت یا به صورت دستی یا در درام های برقی انجام می شود. ادویه خشک شده با دوغاب پودر ادویه در حین صیقل دادن پوشانده می شود تا رنگ بهتری به ریزوم ها بدهد. ریزوم های درمان شده در گودال های حفر شده در یک مکان برجسته ذخیره می شوند. کف و کناره های این گودال ها با Saccharum spontaneum (معمولاً به عنوان چمن رلو شناخته می شود) و تشک های پالمیرا پوشیده شده اند. گودال ها پس از پر شدن با ادویه پخته شده با حصیر و علف و در نهایت با خاک پوشیده می شوند. محصول ممکن است به مدت یک سال ذخیره شود. ادویه همچنین در "خاکدان" یا انبارها در کیسه های تفنگ دار نگهداری می شود. ماده رنگی ادویه کورکومین کریستالی متمایل به زرد است که می توان آن را با استخراج مستقیم با حلال یا با استخراج با قلیایی و سپس رسوب با اسید از پودر استخراج کرد. ادویه عمدتاً برای آماده سازی آشپزی داخلی استفاده می شود. یکی از اجزای مهم پودر کاری است. ادویه همچنین به عنوان ماده رنگی در صنایع نساجی، غذایی و دارویی استفاده می شود. در سیستم پزشکی هند، ادویه تا حدودی به عنوان معده (یعنی تقویت کننده اشتها یا کمک به هضم)، مقوی و تصفیه کننده خون استفاده می شود. آب ریزوم تازه به عنوان ضد انگلی برای بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. روغن ادویه، تقطیر شده از ریزوم خشک شده، خواص ضد عفونی کنندگی دارد.
قیمت روز ادویه جات فله ای

ست ادویه مسافرتی


ادویه، ادویه زرد روشن که اغلب در کاری، خردل و شیر لاته طلایی استفاده می شود، به عنوان یک غذای فوق العاده شهرت زیادی به دست آورده است. این ماده به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یک دفاع طبیعی در برابر سرطان و بیماری آلزایمر مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، این شهرت ممکن است به تازگی کاهش یافته باشد: بررسی جدید ادبیات علمی در مورد کورکومین، شناخته شده ترین ماده شیمیایی در ادویه، نشان می دهد که این ترکیب در صورت وجود، فواید سلامتی محدودی دارد. نویسندگان این بررسی جدید که در مجله شیمی دارویی منتشر شده است، می گویند ممکن است هنوز دلیلی برای گنجاندن «ادویه طلایی» در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. اما تا آنجا که شواهد کنونی نشان می دهد، معروف ترین ترکیب آن با هیاهوی آن سازگار نیست. ریشه ادویه آسیاب شده قرن ها در آشپزی هندی و چینی (و طب سنتی) مورد استفاده قرار گرفته است. اما وقتی بازبینان به چندین کارآزمایی بالینی اخیر و مطالعات اپیدمیولوژیک روی کورکومین نگاه کردند، متوجه شدند که یافته های تحقیقات اغلب به درستی در رسانه ها ترجمه نمی شوند. خبرنامه سلامت ما را دریافت کنید. برای دریافت آخرین اخبار سلامت و علم، به علاوه پاسخ به سوالات سلامتی و نکات تخصصی، ثبت نام کنید. مایکل والترز، دانشیار پژوهشی در موسسه اکتشاف و توسعه درمانی دانشگاه مینه سوتا، می گوید: «زمانی که چیزی وارد مطبوعات رایج شود، می توان آن را نامتناسب کرد. در گزارش جدید اشاره شده است که یکی از مشکلات بزرگ این است که کورکومین به راحتی توسط بدن جذب نمی شود. و علیرغم هزاران مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مورد ادویه، بازبینان نتوانستند هیچ آزمایش بالینی دوسوکور و کنترل شده با دارونما (استاندارد طلایی تحقیقات پزشکی) را برای حمایت از ادعاهای سلامت بی شمار پیدا کنند.
ست ادویه مسافرتی

خرید ادویه چابهار


بسیاری از مردم به منظور بهبود عملکرد شناختی، تقویت آنتی اکسیدان ها و کاهش افسردگی و همچنین بهبود خلق و خوی کلی به مکمل های ادویه روی می آورند، به همین دلیل است که بهترین زمان مصرف مکمل های ادویه صبح ها و سپس نوبت دوم بعد از ظهر است. شما می توانید اثرات کامل مکمل ها را در طول روز - زمانی که به آن بیشتر نیاز دارید - تجربه کنید. آیا باید ادویه را با معده خالی مصرف کنم؟ مکمل های ادویه با معده خالی بهتر عمل می کنند. باید حداقل 30 دقیقه قبل از غذا مصرف شود. ادویه همچنین محلول در چربی است، به این معنی که فقط می تواند در چربی حل شود. پس از 30 دقیقه، یک وعده غذایی سالم میل کنید که شامل غذاهای چرب مانند آووکادو یا روغن نارگیل باشد تا اطمینان حاصل کنید که ادویه به راحتی در جریان خون حل شده و جذب می شود تا نتایج مطلوب حاصل شود. چه مدت طول می کشد تا ادویه عمل کند؟ از آنجایی که ادویه یک ماده محلول در چربی است، در مقایسه با ویتامین های محلول در آب، مدتی طول می کشد تا اثرات کامل آن را احساس کنید. مواد مغذی محلول در چربی ابتدا باید توسط گلبول های چربی در روده ها قبل از انتقال به بقیه بدن جذب شوند. با توجه به این روند، مدتی طول می کشد تا از فواید آن بهره مند شوید، اما زمانی که سطح کورکومین شروع به افزایش می کند، بسته به وضعیت فعلی سلامتی و توده بدنی خود، باید طی 4 تا 8 هفته نتایج قابل توجهی را احساس کنید. اگر تا به حال فکر کرده اید که ادویه برای چه چیزی مفید است، پاسخ ساده این است که تقریباً برای هر بیماری رایج مفید است. چاشنی طلایی زندگی موضوع چندین مطالعه امروزی بوده است و نشان داده است که چقدر در برابر التهاب، افسردگی و مبارزه با استرس اکسیداتیو قابل تحمل و موثر است. اگر می خواهید مکمل ادویه را در رژیم روزانه خود بگنجانید، همیشه مطمئن شوید که مکمل های باکیفیت مانند Turmeric MD™ را انتخاب می کنید تا مطمئن شوید که دوز ایمن و مؤثر در هر بطری دریافت می کنید!
خرید ادویه چابهار

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :