ادویه لبنانی


ادویه یا هالدی به عنوان گیاهی چند ساله با ارتفاع 90 سانتی متر نامیده می شود. شاخه های بلندی دارد. ساقه های کوتاه. یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزخانه خانه های هندی است. این به طور گسترده در آیورودا استفاده می شود. داروهای Unani از قدیم الایام به صورت دارویی برای تقویت معده. به عنوان یک تونیک عالی عمل می کند. مناطقی که به طور گسترده برای ادویه رشد می کنند عبارتند از جنوب شرقی آسیا، هند چین، هاوایی و جزیره ایستر. این گیاه با رطوبت، پروتئین، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، تیامین، نیاسین و کاروتن غنی شده است. این ماده دارای خواص دارویی متعددی است که معطر، مقوی و محرک برای بدن است. به رفع نفخ کمک می کند. عملکرد متابولیک طبیعی بدن را بازیابی می کند. به درمان حملات تشنج و هیستری کمک می کند. به ما اطلاع دهید که چگونه می توانیم بیماری های سلامتی را با استفاده از ادویه درمان کنیم. ناراحتی های روده ای: برای رفع مشکلات مختلف مربوط به ناراحتی های روده توصیه می شود که پودر یا آب آن را با دوغ یا آب مخلوط کرده و روزی دو بار مصرف شود تا نتیجه ای مفید داشته باشد. به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی برای روده عمل می کند. کرم ها: برای درمان کرم ها توصیه می شود روزانه 30 قطره آب ادویه مخلوط با نمک را با معده خالی مصرف کنید تا نتایج مفیدی حاصل شود. کم خونی: ادویه غنی شده با آهن برای درمان کم خونی استفاده می شود، توصیه می شود آب این گیاه خام را با عسل مخلوط کرده و هر روز مصرف کنید تا نتایج مفیدی داشته باشد. سرخک: برای درمان سرخک توصیه می شود که ریشه ادویه را در آفتاب خشک کرده و آسیاب کنید تا خمیر شود و بعداً روزانه یک بار با عسل و برگ کدو تلخ مخلوط شود تا نتیجه مفیدی حاصل شود. آسم: برای درمان آسم برونش، موثرترین درمان خانگی است، توصیه می شود یک قاشق چایخوری پودر ادویه را در یک لیوان شیر سه بار در روز مصرف کنید تا نتایج مفیدی حاصل شود. زمانی که معده خالی مصرف شود مفید است. سرفه و سرماخوردگی: برای درمان سرماخوردگی و سرفه توصیه می شود که نصف قاشق چایخوری پودر ادویه را با شیر گرم مخلوط کرده و به رختخواب ببرید تا نتایج مفیدی حاصل شود. رگ به رگ شدن: برای درمان رگ به رگ شدن و تورم توصیه می شود خمیر حاصل از مخلوط کردن ادویه، نمک و آهک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا نتیجه بهتری داشته باشید. جای جوش: برای درمان جای جوش، توصیه می شود پودر ادویه را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا روند درمان تسریع شود. اختلالات پوستی: برای درمان بیماری های پوستی مانند کرم حلقوی، گال، توصیه می شود که آب ادویه خام را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا نتایج مفیدی حاصل شود. برای تسریع روند بهبودی، توصیه می شود که آب ادویه را با عسل مخلوط کرده و روزانه مصرف کنید تا نتایج مفیدی حاصل شود.
ادویه لبنانی

ادویه تقویه اسپرم


یک محقق Centenary به دهلی نو رفته است تا تأثیر ماده اصلی ادویه، کورکومین، بر مالاریا مغزی را مطالعه کند. دکتر ساپارنا پای برای بررسی عملکرد کورکومین بر سلول های ایمنی در طول عفونت مالاریا، فلوشیپ آکادمی علوم استرالیا را دریافت کرده است. این کمک هزینه ها توسط آکادمی در جریان سفر نخست وزیر جولیا گیلارد به هند اعلام شد. دکتر پای، عضو فوق دکترا در آزمایشگاه تصویربرداری ایمنی پروفسور ولفگانگ ونینگر در موسسه سنتناری و بنیاد تحقیقات پوست در دانشگاه سیدنی. محققان مؤسسه معتبر علوم هند - جایی که دکتر پی در آن دوره تحصیلات تکمیلی را انجام داد - نشان داده اند که کورکومین به معنای واقعی کلمه اثرات بالینی بیماری را در موش ها خاموش می کند. دکتر پای با پروفسور ویراندر چاوهان، که رهبری گروه تحقیقاتی مالاریا (MRG) را در مرکز بین المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی، که او نیز سرپرستی می کند، کار خواهد کرد. او امیدوار است که این همکاری بتواند در تعیین چگونگی مقابله کورکومین با مالاریا با ارائه دانش MRG پیشرفت کند. تجربه بیماری همراه با تخصص ایمونولوژیک موسسه صد. آنها برهمکنش کورکومین را با ترکیبات سیگنال دهنده مولکولی مطالعه خواهند کرد. دکتر پای می گوید در دراز مدت، این پروژه می تواند به توسعه واکسن کمک کند. بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان به مالاریا مبتلا هستند و سالانه بیش از 650000 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند که عمدتاً کودکان هستند. قربانیان عمدتاً از آفریقا، اما معمولاً از آسیا، از جمله هند هستند. مالاریا مغزی زمانی اتفاق می افتد که مالاریا به مغز سرایت می کند، معمولاً در کودکان زیر پنج سال. در نهایت این منجر به عوارضی در جریان خون مغز می شود که باعث می شود کودک به کما برود و بمیرد.
ادویه تقویه اسپرم

ادویه سمبوسه هندی


پوسیدگی ریزوم و لکه برگی که عمدتاً توسط Taphrina maculans Butler ایجاد می شود از بیماری های مهم ادویه است. استفاده از مخلوط بوردو یا هر قارچ کش غیرفلزی دیگر به عنوان یک درمان پیشنهاد شده است. محصول در حدود 9-10 ماه، زمانی که برگ های پایین زرد می شوند، آماده برداشت می شود. ریزوم ها به دقت با چنگال های دستی کنده می شوند. سپس سرهای برگ بریده می شوند و ریشه ها جدا می شوند. ذرات خاک چسبیده با تکان دادن سریع یا مالش برداشته می شوند و ریزوم ها کاملاً با آب شسته می شوند و در انبوهی کوچک قرار می گیرند و با برگ های ادویه پوشانده می شوند و می گذارند تا آب شوند. سپس انگشتان و پیازها (یا ریزوم های مادر) جدا شده و به طور جداگانه درمان می شوند. درمان ادویه شامل جوشاندن یا بخار پز کردن ریزوم های تازه در آب و سپس خشک کردن و صیقل دادن است. ریزوم ها را به مدت 45-60 دقیقه روی آتش آهسته می جوشانند تا نرم شوند. سپس ریزوم ها سرد می شوند. پخش کنید تا در آفتاب خشک شود. جوشاندن ریزوم ها در محلول های بسیار رقیق (0.05-0.1%) از قلیایی ملایم، رنگ هسته ریزوم را به زرد نارنجی مورد نظر تغییر می دهد. مدت زمان جوشیدن به طور قابل توجهی روی رنگ تأثیر می گذارد. رایحه محصول نهایی. پس از جوشاندن، ریزوم ها به مدت 10-15 روز در نور خورشید خشک می شوند. خشک کردن در معرض آفتاب باعث ایجاد یک اثر سفید کننده سطح می شود. پس از خشک شدن، ریزوم ها کاملا سفت و شکننده می شوند و با صدای فلزی می شکنند. خشک کردن به دنبال پولیش است که شامل تمیز کردن پوست بیرونی، ریشه ها و ذرات چسبنده خاک و صاف کردن ریزوم ها می شود. پرداخت یا به صورت دستی یا در درام های برقی انجام می شود. ادویه خشک شده با دوغاب پودر ادویه در حین صیقل دادن پوشانده می شود تا رنگ بهتری به ریزوم ها بدهد. ریزوم های درمان شده در گودال های حفر شده در یک مکان برجسته ذخیره می شوند. کف و کناره های این گودال ها با Saccharum spontaneum (معمولاً به عنوان چمن رلو شناخته می شود) و تشک های پالمیرا پوشیده شده اند. گودال ها پس از پر شدن با ادویه پخته شده با حصیر و علف و در نهایت با خاک پوشیده می شوند. محصول ممکن است به مدت یک سال ذخیره شود. ادویه همچنین در "خاکدان" یا انبارها در کیسه های تفنگ دار نگهداری می شود. ماده رنگی ادویه کورکومین کریستالی متمایل به زرد است که می توان آن را با استخراج مستقیم با حلال یا با استخراج با قلیایی و سپس رسوب با اسید از پودر استخراج کرد. ادویه عمدتاً برای آماده سازی آشپزی داخلی استفاده می شود. یکی از اجزای مهم پودر کاری است. ادویه همچنین به عنوان ماده رنگی در صنایع نساجی، غذایی و دارویی استفاده می شود. در سیستم پزشکی هند، ادویه تا حدودی به عنوان معده (یعنی تقویت کننده اشتها یا کمک به هضم)، مقوی و تصفیه کننده خون استفاده می شود. آب ریزوم تازه به عنوان ضد انگلی برای بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. روغن ادویه، تقطیر شده از ریزوم خشک شده، خواص ضد عفونی کنندگی دارد.
ادویه سمبوسه هندی

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :