ادویه عمده از کجا بخرم


ممکن است اخیراً آن را در منوی کافه ها دیده باشید - "لاته طلایی". این شیر داغ مخلوط با ادویه، روغن نارگیل، شاید کمی عسل است. ادویه به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته شده است. یک تقویت کننده سلامت - پودر زرد رنگ که هزاران سال به عنوان یک جزء اصلی در آشپزی آسیایی استفاده می شود. اما شواهد در مورد فواید سلامتی مصرف ادویه چه می گویند؟ و آیا برخی از فرم ها بهتر از بقیه هستند؟ مدتها قبل از اینکه ادویه راه خود را به لاته شما پیدا کند، در سیستم پزشکی هند باستان آیورودا به عنوان یک غذای شفابخش شناخته می شد - جایی که از آن برای درمان بیماری های تنفسی یا به عنوان یک برنامه موضعی برای تسکین یا التیام پوست استفاده می شد. امروزه بسیاری از آن را مخلوط با شیر یا آب برای تسکین گلودرد یا ناراحتی معده استفاده می کنند. اما علاقه به فواید احتمالی این ادویه برای سلامتی پس از مطالعه ای در سال 2006 افزایش یافت که نشان داد سنگاپوری های مسن تر که بیشتر کاری می خوردند، زوال شناختی کمتری داشتند. این منجر به تحقیقاتی در مورد اینکه کدام اجزای کاری می تواند باعث این اثر شود و علاقه فزاینده به خواص ادویه انجام شد. این خود ادویه مهم نیست، بلکه یک ترکیب فعال درون ادویه به نام کورکومین است. تحقیقات نشان داده است که کورکومین مقداری آنتی اکسیدان دارد. پروفسور منوهار گارگ، مدیر برنامه تحقیقاتی مواد مغذی در دانشگاه نیوکاسل. از آنجایی که التهاب با طیفی از شرایط و بیماری های مزمن، از جمله آرتریت، آلزایمر و بیماری قلبی مرتبط است، محققان معتقدند کورکومین می تواند با محدود کردن التهاب در بدن به کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک کند. آیا کورکومین تقویت کننده مغز است؟ تحقیقات دیگر در مورد کورکومین بر پتانسیل آن برای بهبود عملکرد شناختی، به ویژه در افراد مسن متمرکز شده است. پروفسور اندرو شولی، مدیر مرکز روان دارویی انسان در دانشگاه سوینبرن، یک گروه تحقیقاتی دارد که به این موضوع می پردازد. در آزمایشی که توسط این گروه انجام شد، و به برخی مکمل کورکومین دادند در حالی که برخی دیگر دارونما دریافت کردند. سپس شرکت کنندگان در مطالعه تست های شناختی رایانه ای را که از حافظه کاری آنها استفاده می کرد، تکمیل کردند. جیمز بولن در مورد ادویه و لاته طلایی با آماندا اسمیت گفتگو می کند. اگر رگ های شما کمی الاستیک تر هستند، جریان خون بهتری به همه اندام ها از جمله مغز دارید. هرچه جریان خون شما به مغز بهتر باشد، احتمالاً عملکرد شناختی شما بهتر خواهد بود. اما انسان ها حیوان نیستند. ما نیاز به ارائه شواهد بیشتری از آزمایشات بالینی داریم... سوال این است که وقتی ادویه را به صورت پودر می خورید، در واقع چقدر جذب می شود؟
ادویه عمده از کجا بخرم

ادویه به انگلیسی


اگر امشب یک کاری هندی یا غذای آسیایی تهیه می کنید، ممکن است ادویه را برای طعم بیشتر، کمی رنگ های گرم و زرد و مقداری از فواید آن برای مبارزه با سرطان اضافه کنید. ادویه یک ادویه زرد تیره است که قرن ها در کشورهای آسیایی، به ویژه چین و هند، بیشتر در آشپزی و اغلب به عنوان رنگ پارچه استفاده می شود. اما تحقیقات فزاینده ای در مورد خواص دارویی آن، به ویژه قدرت های مفید کورکومین، یکی از فعال ترین ترکیبات موجود در ادویه وجود دارد. شواهد تاریخی با قدمت هزاران سال نشان می دهد که مردم در چین و هند اغلب از کورکومین برای درمان تعدادی از بیماری ها، از سرفه و سرماخوردگی گرفته تا بیماری ها و زخم های پوستی استفاده می کردند. اگرچه به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن مورد تبلیغ قرار گرفته است، اما آزمایشات برای تایید خواص دارویی بیشتر در چند دهه اخیر نتایج متفاوتی را نشان می دهد. اما این ادویه محبوب به لطف آزمایشات بالینی مدرن که خواص ضد سرطانی این ترکیب را ارزیابی می کند، دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کورکومین می تواند سلول های تومور را سرکوب کند. مصرف آن حتی در دوزهای بالا بی خطر است. مطالعه روی نمونه های بافت نشان داد که کورکومین چگونه پروتئین خاصی را فعال می کند که می تواند رشد سلول های مزوتلیوما را کند یا متوقف کند. یک چالش بزرگ برای محققان یافتن راه هایی برای افزایش جذب کورکومین در بدن است. وقتی معده به عنوان ادویه خورده شود، مقدار زیادی از این ترکیب را جذب نمی کند. مطالعات انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان داد که ترکیب کورکومین با پیپرین، ترکیب فعال فلفل سیاه، باعث بهبود جذب در سلول های بدن می شود. از کجا می توان ادویه را یافت؟ ادویه را می توان در اکثر فروشگاه های مواد غذایی سالم و همچنین بازارهای هند و آسیا پیدا کرد. این یک ریشه است، بسیار شبیه زنجبیل، که بخشی از یک خانواده است. می توانید آن را به صورت پودر یا تازه خریداری کنید. هر دو را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است. متوجه خواهید شد که شکل تازه آن از نظر رنگ بسیار قوی است، بنابراین مراقب باشید که پیشخوان یا لباس های خود را لکه دار نکنید. ادویه طعمی ملایم و تند دارد و برخلاف زنجبیل که بسیار قوی تر است، می تواند به راحتی با غذاهای زیادی ترکیب شود. به شکل قرص نیز موجود است، اما از نوع کمتر فرآوری شده استفاده کنید. ادویه تازه یا پودر شده منبع قوی تری از کورکومین است. چگونه می توان از ادویه استفاده کرد؟ ریشه تازه را رنده یا آسیاب کنید و به هر آب میوه، سوپ یا اسموتی تبدیل کنید. 1 قاشق چایخوری پودر را با کمی عسل مخلوط کنید. روزانه به عنوان مکمل مصرف شود. به غذاهای برنج یا کاری اضافه کنید. کمی به تخم مرغ های همزده اضافه کنید. با کمی زنجبیل بجوشانید. عسل برای دم کردن چای وقتی سرما میخوری عالیه ادویه را با اضافه کردن آب لیمو و نمک به تکه های پوست کنده و خرد شده ریشه تازه ترشی کنید. در یک شیشه در یخچال نگهداری کنید. هر روز چند تکه بخورید.
ادویه به انگلیسی

قیمت ادویه برگ بو


ادویه نیروگاه درمان های طبیعی است. استفاده منظم از ادویه باعث کاهش بروز بیماری آلزایمر می شود و ممکن است در درمان آن نقش داشته باشد. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتریت، کولیت اولسراتیو و شرایط مشابه مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا دارای ویژگی های ضد التهابی است. ادویه همچنین یک درمان موثر برای بیماری های پوستی مانند آکنه کیستیک، کورک، چرکی هیدرادنیت و MRSA است. مادربزرگ شما احتمالاً یک قوطی کوچک از ادویه ادویه در کمد خود داشته است تا از آن هنگام کنسرو کردن ترشی برای افزودن مقداری رنگ استفاده کند. بله، ادویه یک رنگ عالی است، اما این یکی از کمترین موارد استفاده شگفت انگیز آن است! ادویه از خانواده زنجبیل است. ریشه بخشی از گیاه است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ نارنجی روشن با طعمی تا حدودی خاکی و تلخ است. به راحتی می توان آن را در بخش ادویه فروشگاه مواد غذایی خود پیدا کرد. اما احتمالاً قیمت بهتری خواهید داشت. اگر آن را به صورت عمده در بازار محلی هند یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی خریداری کنید، با کیفیت است. البته ساده ترین راه برای مصرف ادویه کپسول است. می توانید برخی از مارک های عالی کورکومین ادویه را به صورت آنلاین پیدا کنید. ادویه حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین B-6، منیزیم و ویتامین C است. اما چیزی که واقعاً باعث درخشش ادویه می شود، اثر ضد التهابی آن است که از کورکومین موجود در ادویه ناشی می شود. آکنه اغلب ریشه باکتریایی دارد. مصرف داخلی ادویه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. اغلب مشکل آکنه مزمن را التیام می بخشد. همچنین به کاهش علت التهابی آکنه کمک می کند.
قیمت ادویه برگ بو

قیمت جا ادویه چینی نگین دار


در نهایت به یک پاسخ مثبت خواهید رسید. به اعتبار آنها، محققان اقداماتی را برای تنظیم این امر در تجزیه و تحلیل های خود انجام دادند، اما هنوز بیش از 30 آزمایش فردی در این مطالعه وجود داشت. مهمتر از آن، بسیاری از این موارد منفی بودند - شما فقط در مورد نمرات مثبت در رسانه ها می شنوید، اما دانشمندان همچنین دریافتند، برای مثال، تفاوتی بین گروه دارونما و گروه کورکومین از نظر حافظه بصری وجود ندارد. متأسفانه، "ادویه به حافظه بصری کمک نمی کند" تیتر خوبی نیست. شاید حتی بدتر از همه اینها این باشد که عنوان اصلی - "ادویه/کورکومین خلق و خوی / حافظه را بهبود می بخشد" - به سادگی اشتباه است. این مطالعه نشان داد که خلق و خوی اصلاً بهبود یافته است. برخی تغییرات را در بخش هایی از مغز که با خلق و خوی مرتبط هستند نشان داد، اما این با اثبات اینکه کورکومین برای خلق و خوی شما مفید است، بسیار متفاوت است. آخرین اما نه کم اهمیت، این یک آزمایش با بودجه صنعت بود. این بدان معنا نیست که بی ارزش است، اما به این معنی است که باید یافته ها را با یک دانه نمک در نظر بگیرید. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد آزمایش های با بودجه صنعت بیشتر از آزمایش هایی که دارای بودجه خنثی هستند به نتایج مثبتی دست می یابند، و این نگران کننده است که در هیچ کجای رسانه ها اشاره ای به شرکتی که پشت این همه هیاهو است نمی بینید: Theravalues Corporation، که مکمل های کورکومین می سازند. بنابراین، نه، خوردن ادویه احتمالاً سلامت شما را بهبود نمی بخشد. اما واقعاً ما این را قبلاً می دانستیم. کاری بلیت جادویی برای سلامتی خوب نیست. متأسفانه، این بدترین قسمت ماجراجویی ادویه ما نیست. تقریباً هر داستانی که در مورد این مطالعه نوشته شده بود اشتباه بود. برخی از منابع رسانه ای موفق شدند به جای ادویه در مورد کورکومین صحبت کنند. اما حتی بهترین داستانی که می توانم پیدا کنم، از فوربس، به این موضوع اشاره نکرد که در واقع هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم کورکومین اصلا به خلق و خو کمک می کند. کورکومین ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد، اگرچه شواهد بسیار متفاوت است. آنها احتمالاً بزرگ نخواهند بود، زیرا اگر بودند، ما آنها را در یکی از صدها آزمایش بالینی که بر روی کورکومین انجام شده بود، پیدا می کردیم. یک کارآزمایی کوچک با بودجه صنعتی تقریباً چیزی به شواهد اضافه نمی کند، حتی اگر یافته های مثبتی داشته باشند. اما در کل یک چیز واضح است. ادویه احتمالاً برای سلامت انسان بی ارزش است. کورکومین ممکن است مفید باشد، اما در حال حاضر هیئت منصفه هنوز بسیار بیرون است. تبلیغات تبلیغاتی را باور نکنید اگر لذت بردید، من را در مدیوم، توییتر یا فیس بوک دنبال کنید! این بر اساس برخی از محاسبات سریع توان من است.
قیمت جا ادویه چینی نگین دار

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :