ادویه کاری فله


از زمان های بسیار قدیم، ادویه جزء ضروری غذاهای هندی بوده است. در کنار کاربردهای آشپزی، آن پودر ادویه یکی از مواد اصلی داروهای خانگی مورد علاقه مادربزرگ برای درمان مشکلات رایج زیبایی و سلامتی است. از سرماخوردگی و سرفه گرفته تا آکنه و لکه های تیره، برای داشتن پوستی درخشان، این گیاه جادویی به طور موثر عمل می کند. برای نوجوانان، جوش یکی از آزاردهنده ترین و شرم آورترین مشکلات است. اگر از آکنه رنج می برید، ادویه ماده بی ضرری برای خلاص شدن از شر جوش ها به طور طبیعی در خانه است. با تهیه خمیر با مخلوط کردن پودر ادویه با مقداری پودر چوب صندل و آب، خمیر را به صورت بمالید تا جوش ها پاک شوند. استفاده از پودر به همراه کرم شیر روی صورت باعث پاکسازی و حفظ رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می شود و پوستی نرم و لطیف می بخشد. این گیاه طبیعی با کاهش تولید ملانین در کاهش هیپرپیگمانتاسیون موثر است. همچنین برای پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید موثر است تا سایه طبیعی خود را بازگرداند. برای درمان هایپرپیگمانتاسیون و برنزه شدن، یک پیمانه پودر ادویه را با آب لیمو مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. قبل از شستشو اجازه دهید تا خشک شود. ماسک صورت از عسل خام و پودر ادویه برای مرطوب کردن طبیعی پوست و از بین بردن تمام ناخالصی ها از پوست استفاده می شود. همچنین برای از بین بردن طبیعی موهای زائد صورت استفاده می شود. اعتقاد بر این است که استفاده از خمیر ادویه در روغن نارگیل گرم از رشد موهای زائد روی صورت جلوگیری می کند. با خاصیت ضد عفونی کنندگی، پوست را التیام می بخشد، سلول های مرده پوست را از بین می برد و چهره ای درخشان و فوری به شما می بخشد. همچنین برای بریدگی های کوچک و سوختگی روی پوست موثر است. یک قاشق چایخوری پودر ادویه را با مقداری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. برای کاهش درد روی پوست آسیب دیده بمالید. علاوه بر اثرات جادویی که برای پوست دارد، یک درمان طبیعی عالی برای غلبه بر سرماخوردگی و سرفه و تقویت سیستم ایمنی بدن است. نوشیدن شیر ادویه بهترین راه برای بهره مندی از خواص آنتی بیوتیکی طبیعی آن است. معجون جادویی با جوشاندن یک قاشق پودر ادویه در شیر تهیه می شود. در حالی که شیر داغ گلو را فورا تسکین می دهد، خواص آنتی بیوتیکی پودر ادویه با عفونت در گلو مبارزه می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.
ادویه کاری فله

ادویه فیتامین ب 6


پوسیدگی ریزوم و لکه برگی که عمدتاً توسط Taphrina maculans Butler ایجاد می شود از بیماری های مهم ادویه است. استفاده از مخلوط بوردو یا هر قارچ کش غیرفلزی دیگر به عنوان یک درمان پیشنهاد شده است. محصول در حدود 9-10 ماه، زمانی که برگ های پایین زرد می شوند، آماده برداشت می شود. ریزوم ها به دقت با چنگال های دستی کنده می شوند. سپس سرهای برگ بریده می شوند و ریشه ها جدا می شوند. ذرات خاک چسبیده با تکان دادن سریع یا مالش برداشته می شوند و ریزوم ها کاملاً با آب شسته می شوند و در انبوهی کوچک قرار می گیرند و با برگ های ادویه پوشانده می شوند و می گذارند تا آب شوند. سپس انگشتان و پیازها (یا ریزوم های مادر) جدا شده و به طور جداگانه درمان می شوند. درمان ادویه شامل جوشاندن یا بخار پز کردن ریزوم های تازه در آب و سپس خشک کردن و صیقل دادن است. ریزوم ها را به مدت 45-60 دقیقه روی آتش آهسته می جوشانند تا نرم شوند. سپس ریزوم ها سرد می شوند. پخش کنید تا در آفتاب خشک شود. جوشاندن ریزوم ها در محلول های بسیار رقیق (0.05-0.1%) از قلیایی ملایم، رنگ هسته ریزوم را به زرد نارنجی مورد نظر تغییر می دهد. مدت زمان جوشیدن به طور قابل توجهی روی رنگ تأثیر می گذارد. رایحه محصول نهایی. پس از جوشاندن، ریزوم ها به مدت 10-15 روز در نور خورشید خشک می شوند. خشک کردن در معرض آفتاب باعث ایجاد یک اثر سفید کننده سطح می شود. پس از خشک شدن، ریزوم ها کاملا سفت و شکننده می شوند و با صدای فلزی می شکنند. خشک کردن به دنبال پولیش است که شامل تمیز کردن پوست بیرونی، ریشه ها و ذرات چسبنده خاک و صاف کردن ریزوم ها می شود. پرداخت یا به صورت دستی یا در درام های برقی انجام می شود. ادویه خشک شده با دوغاب پودر ادویه در حین صیقل دادن پوشانده می شود تا رنگ بهتری به ریزوم ها بدهد. ریزوم های درمان شده در گودال های حفر شده در یک مکان برجسته ذخیره می شوند. کف و کناره های این گودال ها با Saccharum spontaneum (معمولاً به عنوان چمن رلو شناخته می شود) و تشک های پالمیرا پوشیده شده اند. گودال ها پس از پر شدن با ادویه پخته شده با حصیر و علف و در نهایت با خاک پوشیده می شوند. محصول ممکن است به مدت یک سال ذخیره شود. ادویه همچنین در "خاکدان" یا انبارها در کیسه های تفنگ دار نگهداری می شود. ماده رنگی ادویه کورکومین کریستالی متمایل به زرد است که می توان آن را با استخراج مستقیم با حلال یا با استخراج با قلیایی و سپس رسوب با اسید از پودر استخراج کرد. ادویه عمدتاً برای آماده سازی آشپزی داخلی استفاده می شود. یکی از اجزای مهم پودر کاری است. ادویه همچنین به عنوان ماده رنگی در صنایع نساجی، غذایی و دارویی استفاده می شود. در سیستم پزشکی هند، ادویه تا حدودی به عنوان معده (یعنی تقویت کننده اشتها یا کمک به هضم)، مقوی و تصفیه کننده خون استفاده می شود. آب ریزوم تازه به عنوان ضد انگلی برای بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. روغن ادویه، تقطیر شده از ریزوم خشک شده، خواص ضد عفونی کنندگی دارد.
ادویه فیتامین ب 6

خرید ادویه هندی در تهران


اگر از افراد معمولی در مورد ادویه سوال شود، تعدادی از پاسخ های رایج ممکن است پودر کاری، هند و رنگ زرد باشد. و همه اینها درست است زیرا ادویه در هند به دلایل رنگرزی در گذشته استفاده می شده است و حتی دلیل آن رنگ زرد طلایی در کاری است. و با این حال اینها تنها چیزهایی نیستند که در مورد ادویه ارزش بیان کردن دارند. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. ادویه بسیار بیشتر از ادویه ای است که رنگ زرد و طعم تلخ، گرم و فلفلی یکی از پرطرفدارترین غذاها یعنی کاری را می دهد. این ادویه توسط طیف وسیعی از مردم با پرتقال و زنجبیل یا بهتر است بگوییم مخلوط آنها، صرفاً به دلیل عطر آن مرتبط است. جدا از کاری، خردل بالپارک نیز سایه خود را مدیون ادویه است. گوشت نارنجی را خواهید دید. پوست قهوه ای سفت از گیاه ادویه. این یک جنبه ضد التهابی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد که در آن درمان های باستانی چینی و هندی انجام می شود. می توان از آن به عنوان رنگ آمیزی پارچه، درمان شفابخش و چاشنی غذا استفاده کرد. ممکن است به نام زعفران هندی نیز شناخته شود. تعدادی از ویتامین هایی که با استفاده از این ادویه دریافت خواهید کرد، منگنز، آهن، ویتامین B6، فیبر و پتاسیم هستند. برای درمان نفخ، یرقان، ادرار خونی، خونریزی، دردهای قاعدگی، کبودی، درد قفسه سینه، قولنج و دندان درد می توانید از فواید ادویه از ادویه زرد پودری استفاده کنید. هنگام استفاده از آن به عنوان یک ماده ضدالتهابی، نگران نباشید زیرا بسیار قوی و ایمن است. رنگدانه زرد موجود در ادویه به نام کورکومین، حذف کولیت اولسراتیو که یک بیماری التهابی روده است را ممکن می سازد. در تحقیقاتی که بر روی موش ها انجام شد، نه تنها کورکومین ممکن است کاهش وزن را امکان پذیر کند، بلکه با اضافه کردن رژیم غذایی منظم، افراد را از کولیت محافظت می کند. محققان این اثرات را با ویژگی های آنتی اکسیدانی کورکومین مرتبط می دانند. علاوه بر این، حتی با دوزهای زیاد، خطر کمتری نسبت به داروها دارد، زیرا نمی توانید مصرف بیش از حد مصرف کنید. اگرچه در دوزهای کوچک قطعاً قدرتمند است. کورکومین که یکی از درمان های طبیعی بی خطر و قدرتمند است، همچنین می تواند به مقابله با رادیکال های آزاد کمک کند و آسیب های وارد شده به سلول ها و غشای سلولی را متوقف کند. به همین دلیل، بیماری هایی مانند آرتریت را می توان به طور موثر حذف کرد. اگر درد مفاصل را تحمل می کنید، سعی کنید این را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و به دلیل ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، احساس راحتی فوری خواهید داشت. علاوه بر اینها، ممکن است بهبودهای بیشتری مانند کاهش سفتی صبحگاهی و تورم مفاصل به علاوه طولانی شدن زمان پیاده روی را نیز تجربه کنید. علاوه بر این، دیگر واقعاً نیازی به زندگی با یک مشکل ژنتیکی ناشی از جهش ژنی ندارید. به عنوان مثال، فیبروز کیستیک، یک بیماری کشنده در ریه ها زمانی که توسط مخاط غلیظ آلوده می شود، است. عموماً جوانان و نوجوانان بالای سی سال قربانی این بیماری خطرناک هستند. هنگامی که مخاط غلیظ به پانکراس شما نیز حمله می کند، ویتامین ها و مواد معدنی که قرار است توسط بدن جذب و هضم شوند، نمی توانند کمک کنند. هیدروکورتیزون، فنیل بوتازون و موترین از جمله داروهایی هستند که کارایی ادویه با آنها مقایسه می شود. ادویه بسیار بهتر از داروهای تجویزی تجاری است زیرا با تشکیل زخم، خونریزی روده، کاهش تعداد گلبول های سفید خون و بسیاری از اثرات ناخواسته اضافی مرتبط نیست.
خرید ادویه هندی در تهران

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :