ادویه لیمو فلفلی


بسیاری از مردم به منظور بهبود عملکرد شناختی، تقویت آنتی اکسیدان ها و کاهش افسردگی و همچنین بهبود خلق و خوی کلی به مکمل های ادویه روی می آورند، به همین دلیل است که بهترین زمان مصرف مکمل های ادویه صبح ها و سپس نوبت دوم بعد از ظهر است. شما می توانید اثرات کامل مکمل ها را در طول روز - زمانی که به آن بیشتر نیاز دارید - تجربه کنید. آیا باید ادویه را با معده خالی مصرف کنم؟ مکمل های ادویه با معده خالی بهتر عمل می کنند. باید حداقل 30 دقیقه قبل از غذا مصرف شود. ادویه همچنین محلول در چربی است، به این معنی که فقط می تواند در چربی حل شود. پس از 30 دقیقه، یک وعده غذایی سالم میل کنید که شامل غذاهای چرب مانند آووکادو یا روغن نارگیل باشد تا اطمینان حاصل کنید که ادویه به راحتی در جریان خون حل شده و جذب می شود تا نتایج مطلوب حاصل شود. چه مدت طول می کشد تا ادویه عمل کند؟ از آنجایی که ادویه یک ماده محلول در چربی است، در مقایسه با ویتامین های محلول در آب، مدتی طول می کشد تا اثرات کامل آن را احساس کنید. مواد مغذی محلول در چربی ابتدا باید توسط گلبول های چربی در روده ها قبل از انتقال به بقیه بدن جذب شوند. با توجه به این روند، مدتی طول می کشد تا از فواید آن بهره مند شوید، اما زمانی که سطح کورکومین شروع به افزایش می کند، بسته به وضعیت فعلی سلامتی و توده بدنی خود، باید طی 4 تا 8 هفته نتایج قابل توجهی را احساس کنید. اگر تا به حال فکر کرده اید که ادویه برای چه چیزی مفید است، پاسخ ساده این است که تقریباً برای هر بیماری رایج مفید است. چاشنی طلایی زندگی موضوع چندین مطالعه امروزی بوده است و نشان داده است که چقدر در برابر التهاب، افسردگی و مبارزه با استرس اکسیداتیو قابل تحمل و موثر است. اگر می خواهید مکمل ادویه را در رژیم روزانه خود بگنجانید، همیشه مطمئن شوید که مکمل های باکیفیت مانند Turmeric MD™ را انتخاب می کنید تا مطمئن شوید که دوز ایمن و مؤثر در هر بطری دریافت می کنید!
ادویه لیمو فلفلی

ادویه جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود


از آنجایی که آنها از طبیعت باران نمی‌بارند، باید از خشک شدن کامل خاک در ظروف جلوگیری کنید. با این حال، برای انجام این کار فقط هر چند وقت یکبار که نیاز دارید آبیاری کنید و اجازه ندهید خاک خیس شود. ظروف خود را در جایی گرم نگه دارید. یک بار دیگر، چندین ماه طول می کشد تا ریزوم ها جوانه بزنند، پس صبور باشید! استفاده از خاک گلدان با کیفیت، کلید رشد ادویه در ظروف است. باید به خوبی زهکشی شود و کمپوست یا کود آهسته رهش برای تغذیه گیاهان شما در حین رشد اضافه شود. اگر ادویه شما قبل از زمان بیرون آوردن آن جوانه زد، ظروف خود را زیر چراغ های روشن رشد یا کنار یک پنجره بسیار آفتابی قرار دهید. آنها می توانند تا زمانی که جوانه بزنند در تاریکی بمانند. شما می توانید ظروف خود را بعد از تمام شدن خطر یخبندان در بهار بیرون ببرید. مطمئن شوید که گیاهان خود را به تدریج به آب و هوای بیرون عادت داده اید قبل از اینکه همیشه آنها را بیرون بگذارید. می توانید این کار را با قرار دادن آنها در یک مکان سرپناه در طول روز و بازگرداندن آنها در شب انجام دهید. آنها را به تدریج در معرض نور خورشید، باد و غیره بیشتر و مدت زمان بیشتری در بیرون قرار دهید. این کار را برای 1-2 هفته انجام دهید و سپس آنها را برای همیشه کنار بگذارید. اطمینان حاصل کنید که ظروف خود را در جایی قرار دهید که آفتاب کامل داشته باشند. اگر برگ‌ها به نظر می‌رسند که در حال سوختن هستند، بعد از ظهر به آنها سایه بدهید. ظروف بیشتر از گیاهان در زمین به آبیاری نیاز دارند زیرا سریعتر خشک می شوند. آبیاری کنید تا خاک به طور مداوم مرطوب بماند. مهمترین وظیفه مراقبت از گیاهان در حال رشد این است که مطمئن شوید آب کافی دریافت می کنند. خاک را به طور مداوم مرطوب نگه دارید بدون اینکه زیاده روی کنید و گیاهان شما رشد خواهند کرد. اگر خاک گلدان شما کود آهسته رهاسازی داشته باشد، مدتی دوام می آورد، اما ممکن است لازم باشد تا اواخر تابستان کوددهی را شروع کنید. استفاده از خوراک گیاهی مایع برای جلوگیری از سوزاندن گیاهان بهتر است. با این روش باید بیشتر مراقب باشید تا به تدریج گیاهان خود را قبل از کاشت در زمین سفت کنید.
ادویه جوز هندی در چه غذاهایی استفاده میشود

ادویه های انستیزی


ادویه یکی از شفابخش ترین ادویه هایی است که می توانید به آن دست پیدا کنید و رنگدانه زرد رنگ پرتقال مرزی به کاری می دهد. تحقیقات به طور معمول نشان داده است که این ادویه با قدمت چندین قرن دارای خواص ضد التهابی و دارویی است که به نوبه خود ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری ها و شرایط مزمن مختلف کمک کند. با این حال، به گفته دکتر ویکی پترسن، متخصص تغذیه، متخصص کایروپراکتیک، و پزشک طب عملکردی، چند گروه از مردم وجود دارند که باید از ادویه به خصوص در قالب کپسول اجتناب کنند. پترسن تصریح می کند که مصرف روزانه بین 500 میلی گرم تا 1000 میلی گرم ادویه برای فواید سلامتی آن بی خطر است. با این حال، هنگامی که افراد بیش از 2000 میلی گرم در روز یا مکمل های با کیفیت پایین مصرف می کنند، علائم نامطلوب ممکن است ایجاد شود. در واقع، مصرف مکمل های تنها ادویه ممکن است هدر دادن پول باشد. کورکومین که ماده فعال اصلی ادویه است، تا حد زیادی مسئول ادویه است. قدرت های ضد التهابی با این حال، غلظت کورکومین در ادویه زیاد نیست، به این معنی که شما ممکن است تمام اثرات مبارزه با التهاب را از طریق مکمل های ادویه دریافت نکنید. در واقع، ممکن است از مصرف مکمل کورکومین سود ببرید. البته به خاطر داشته باشید که کورکومین فراهمی زیستی بالایی ندارد، به این معنی که بدن به راحتی این ترکیب را به خودی خود جذب نمی کند. یک نکته مفید؟ اگر قصد دارید مکملی مصرف کنید، حتما آن را همراه با وعده غذایی که با فلفل سیاه چاشنی می کنید مصرف کنید. پیپرین، ماده ای که در فلفل سیاه یافت می شود، در هر مطالعه در سال 2010 می تواند جذب کورکومین در بدن شما را تا 2000 درصد افزایش دهد. البته مصرف بیش از حد کورکومین نیز می تواند منجر به ناراحتی گوارشی و حالت تهوع شود، بنابراین مطمئن شوید که در مصرف مکمل ها زیاده روی نکنید. به طور خلاصه، بسیاری از مردم احتمالاً از خوردن ادویه سود خواهند برد، با این حال، مصرف آن به شکل کپسول (مخصوصاً اگر یک مکمل با درجه پایین باشد) ممکن است تهدیدی برای کسانی باشد که دارای ادویه هستند. بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن یک قانون سرانگشتی خوب؟ قبل از مصرف هر گونه مکملی حتماً با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید که مکملی مصرف می کنید که به شما کمک می کند بیشترین فواید سلامتی را ببرید. و برای اطلاعات بیشتر، حتما 7 مکمل قدرتمندی که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند را بخوانید.
ادویه های انستیزی

تهیه ادویه کاری هندی


به احتمال زیاد ادویه یا غذاهای الهام گرفته از ادویه را همه جا دیده اید. می دانید، ادویه فوق العاده ای که به غذا یا نوشیدنی شما رنگ طلایی می دهد؟ بله، ادویه فواید سلامتی جدی دارد، مانند تقویت خلق و خو، کمک به تسکین دردها و حتی جلوگیری از جوش زدن. واندانا شیث، RDN، نویسنده کتاب My Indian Table: Quick & Tasty Vegetarian Recipes، می گوید: ادویه، علی رغم توجه اخیرش، چیز جدیدی نیست. شث. این ماده به دلیل ضد التهاب، ضد میکروبی بودن و ایجاد رنگ طلایی زیبا به غذا معروف است. طعم آن نیز یادآور سایر کاری ها است، بنابراین طعمی خاکی و تلخ دارد، با اشاره ای به لگد فلفلی. پس چه چیزی آن را فوق العاده می کند؟خوب، ادویه حاوی کورکومین است، یک پلی فنل شناخته شده (نوعی آنتی اکسیدان که با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلولی می شوند مبارزه می کند). خواص دارویی آن نیز تا حد زیادی توسط طب آیورودا (یک سیستم پزشکی جایگزین با ریشه در هند که بر سلامت کلی ذهن، بدن و روح تمرکز دارد) پذیرفته شده است، زیرا برخی از مطالعات ادعا می کنند که ادویه ممکن است اثرات مثبتی بر شرایط مزمن داشته باشد. به عنوان بیماری قلبی و سرطان، Sheth اضافه می کند. شث می گوید، ترفند او برای شارژ کردن ادویه، ترکیب آن با کمی فلفل سیاه است. به این دلیل که فلفل در واقع می تواند به افزایش توانایی بدن در جذب کورکومین کمک کند. چه تازه وارد ادویه شده باشید و چه در حال حاضر یک سوپر فن ادویه هستید، همیشه می توانید از اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این ریشه فوق العاده غذایی استفاده کنید. به خواندن ادامه دهید تا 20 روشی را بیاموزید که می توانید ادویه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
تهیه ادویه کاری هندی

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :