ادویه 1


این دارو به عنوان یک تقویت کننده سلامت و شفابخش نامیده می شود، اما ممکن است منشاء نقص های شناختی و سایر بیماری های شدید باشد. یک مطالعه جدید به رهبری استنفورد نشان می دهد که ادویه - یک ادویه رایج در سراسر آسیای جنوبی - گاهی اوقات با یک ترکیب شیمیایی حاوی سرب در بنگلادش، یکی از مناطق غالب رشد ادویه در جهان، تقلب می شود. برای مشاهده ویدیو به وب سایت مراجعه کنید. برخی از تولیدکنندگان ادویه در بنگلادش اغلب از خطرات آن آگاه نیستند، از رنگدانه کرومات سرب صنعتی استفاده می کنند تا ادویه را با رنگ زرد روشن که برای کاری و سایر غذاهای سنتی ارزشمند است، آغشته کنند. سرب که برای مدت طولانی در محصولات غذایی ممنوع شده بود، یک نوروتوکسین قوی است که در هر مقداری ناامن تلقی می شود. یک تجزیه و تحلیل مرتبط که اخیراً منتشر شده است برای اولین بار تأیید می کند که ادویه احتمالاً عامل اصلی افزایش سطح سرب خون در بین بنگلادشی های مورد بررسی است. جنا فورسایت، نویسنده ارشد این مقاله، محقق فوق دکتری در موسسه محیط زیست استانفورد وودز، گفت: «مردم ناآگاهانه چیزی مصرف می کنند که می تواند باعث مشکلات عمده سلامتی شود». اولین مطالعه که به صورت آنلاین در Environmental Research در دسترس است، شامل طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل ها، از جمله مصاحبه با کشاورزان و تولیدکنندگان ادویه در چندین منطقه بنگلادش است که در مجموع نزدیک به نیمی از ادویه کشور را تولید می کنند. بسیاری این موضوع را در دهه 1980 دنبال کردند، زمانی که یک سیل عظیم باعث خیس شدن و رنگ نسبتاً کدر ادویه شد. تقاضا برای پردازشگرهای ادویه کاری زرد روشن برای افزودن کرومات سرب - رنگدانه زرد صنعتی که معمولاً برای رنگ آمیزی اسباب بازی ها و مبلمان استفاده می شود - به محصول خود منجر شد. این عمل به عنوان یک روش ارزان و سریع برای تولید رنگ مطلوب ادامه یافت. سرب به عنوان یک نوروتوکسین قوی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی را در بزرگسالان افزایش می دهد و در رشد مغز کودکان اختلال ایجاد می کند. حدود 90 درصد از کودکانی که سطح سرب خونشان بالاست، در کشورهای کم درآمد زندگی می کنند و آسیب های شناختی ناشی از آن سالانه با حدود یک تریلیون دلار کاهش فروش پودر پاپریکا بهره وری مرتبط است. یک تاجر پودر و ادویه کامل از جمله ادویه را در بازار کاروان داکا، بنگلادش به نمایش می گذارد. استفان لوبی، نویسنده ارشد این مقاله، پروفسور پزشکی و مدیر تحقیقات مرکز نوآوری در سلامت جهانی استنفورد، می گوید: «بر خلاف سایر فلزات، هیچ محدودیتی برای مصرف بی خطری برای سرب وجود ندارد، سرب در کل یک سم عصبی است. مطالعه مرتبط که در سپتامبر منتشر شد.
ادویه 1

ادویه نودل سبزیجات


اگر یک شیشه ادویه آسیاب شده در قفسه ادویه خود دارید، احتمالا به یکی از دو دلیل است. یک: شما غذاهای زیادی می پزید که در غذاهایشان به آن نیاز دارند (مثل هندی، تایلندی یا ایرانی، شاید) و شیشه ادویه شما تقریباً به اندازه نمک استفاده می شود. یا، دو: شما مدت ها پیش شیشه ای از آن را برای دستور پختی برداشتید که به مقدار کمی نیاز داشت - احتمالاً بیشتر برای رنگ تا طعم - و ادویه آسیاب شده شما تأثیر کمتری نسبت به توت های عرعر دارد. اشتباه نکنید، من قدرت افزایش رنگ آن را دوست دارم، به خصوص در توفوی مخلوط. این ماده به عنوان یک ماده رنگ آمیزی کاملاً طبیعی ارزش زیادی دارد: برای رنگ کردن همه چیز از خردل گرفته تا سوپ مرغ استفاده می شود. فقط این است که ما گاهی اوقات ادویه را کبوتر سوراخ می کنیم و آن را فقط به شکل خشک شده و آسیاب شده اش می دانیم - اگر نه به عنوان یک ماده رنگی، نه به عنوان یک ماده جدایی ناپذیر پودر کاری. اما مانند تمام شیشه های ادویه جات در کمد ما، آنها از گیاهان منشأ می گیرند. اگرچه سایر قسمت های گیاه ادویه خوراکی هستند، اما چیزی که امروزه در مورد استفاده از آن صحبت می کنیم، ریزوم است. ادویه ارزش دارویی نیز دارد، که دایان مورگان در کتاب خود به نام ریشه ها آن را بررسی می کند: "ترکیب زرد رنگ موجود در ریزوم کورکومین است که بر اساس آنتی اکسیدان آن، تمرکز چندین مطالعه علمی در مورد پتانسیل ضد التهابی و ضد سرطانی آن بوده است. استحکام - قدرت." همچنین در طب آیورودا برای التیام زخم ها، تسکین درد شکم و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می شود. در حالی که نمی توانیم خوردن ادویه بیشتر را برای مزایای پزشکی احتمالی توصیه کنیم (این قسمتی است که در آن هشدارهای فونت ریز تبلیغات دارو را درج می کنیم و به شما توصیه می کنیم قبل از شروع یک رژیم پزشکی جدید با پزشک خود صحبت کنید)، می توانیم شما را تشویق کنیم که ادویه تازه بیشتری را به آشپزخانه خود وارد کنید تا رنگ و طعمی به بشقاب شما بیافزاید. اگر زیاد با آن کار نکرده اید، بوی خفیف کپک زدگی و کمی تند و تیز خاکی و تلخ دارد. اگر تازه از آن لذت ببرید، ادویه نیز شیرینی دارد.
ادویه نودل سبزیجات

نوعی ادویه هندی در جدول


ادویه یا هلدی به عنوان گیاه همیشه سبز با ارتفاع 90 سانتی متر طبقه بندی می شود. شاخه های بلندی داره همچنین ساقه های کوتاه. این یکی از ادویه ها یا گیاهانی است که به طور گسترده در آشپزخانه خانه های هندی استفاده می شود. این دارو از زمان های قدیم در درمان های آیورودا و همچنین Unani از نظر دارویی برای رشد ناحیه معده بسیار استفاده می شود. به عنوان یک مقوی فوق العاده عمل می کند. بیشترین مناطقی که به طور گسترده برای ادویه تولید می شود، علاوه بر جزیره ایستر، آسیای جنوب شرقی، هند، چین، هاوایی است. این گیاه طبیعی از طریق رطوبت، پروتئین، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات ها، کلسیم، فسفر، تیامین، نیاسین به علاوه کاروتن رسیده است. این شامل اجزای مختلف درمانی است که معطر، مقوی و محرک بدن است. ممکن است در داخل به حداقل رساندن نفخ کمک کند. عملکرد متابولیک سالم را از بدن بازیابی می کند. در داخل به تسکین حملات تشنج و همچنین هیستری کمک می کند. آیا می دانیم چگونه می توانیم به راحتی مشکلات سلامتی را با استفاده از ادویه درمان کنیم؟ بیماری های روده: برای رفع مشکلات مختلف مرتبط با بیماری های روده، واقعاً توصیه می شود که پودر یا نوشیدنی خشک آن را با دوغ یا آب آشامیدنی مخلوط کرده و 2 بار در روز برای نتایج مثبت استفاده کنید. به عنوان یک ضد عفونی کننده خوب برای دستگاه گوارش عمل می کند. کم خونی: ادویه که با آهن رسیده است برای درمان کم خونی استفاده می شود، واقعاً آگاه است که نوشیدنی گیاهی طبیعی نپخته علاوه بر مصرف روزانه برای نتایج مثبت باید با عسل ترکیب شود. سرخک: برای مراقبت از سرخک، واقعاً توصیه می شود که ریشه های ادویه علاوه بر آسیاب کردن به آب گیری، در زیر نور خورشید نیز خشک شوند. همچنین بعداً هر روز یک بار با عسل و برگ های کدو تلخ مخلوط می شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود. آسم: برای خلاص شدن از شر آسم برونش، مهمترین درمان خانگی مفید است، واقعاً توصیه می شود که یک قاشق چایخوری پودر ادویه را روزانه سه بار در یک فنجان شیر مصرف کنید تا فواید موثری داشته باشد. هنگامی که با شکم خالی بلعیده شود مفید است. سرفه و سرماخوردگی: برای درمان سرماخوردگی و همچنین سرفه واقعاً توصیه می شود که نصف قاشق چای خوری پودر ادویه را مخلوط کرده و هنگام رفتن به رختخواب برای تأثیرات مطلوب، شیر دلپذیر مصرف شود. رگ به رگ شدن: برای درمان رگ به رگ شدن و همچنین تورم، توصیه می شود خمیر حاصل از مخلوط کردن ادویه، نمک و آهک را روی ناحیه آسیب دیده گذاشته شود تا فواید بهتری داشته باشد. نقطه آسیب دیده برای تسریع روند درمانی. بیماری های پوستی: برای مبارزه با مشکلات پوستی مانند کرم حلقوی، گال، واقعاً احتیاط می شود که آب ادویه ارگانیک برای تأثیرات ارزشمند باید روی ناحیه آسیب دیده پوشانده شود. برای تسریع فعالیت درمان، دستور داده شده است که آب ادویه باید با عسل به اضافه مصرف روزانه برای نتایج مفید ترکیب شود.
نوعی ادویه هندی در جدول

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :