قیمت ادویه ساب دستی


پوسیدگی ریزوم و لکه برگی که عمدتاً توسط Taphrina maculans Butler ایجاد می شود از بیماری های مهم ادویه است. استفاده از مخلوط بوردو یا هر قارچ کش غیرفلزی دیگر به عنوان یک درمان پیشنهاد شده است. محصول در حدود 9-10 ماه، زمانی که برگ های پایین زرد می شوند، آماده برداشت می شود. ریزوم ها به دقت با چنگال های دستی کنده می شوند. سپس سرهای برگ بریده می شوند و ریشه ها جدا می شوند. ذرات خاک چسبیده با تکان دادن سریع یا مالش برداشته می شوند و ریزوم ها کاملاً با آب شسته می شوند و در انبوهی کوچک قرار می گیرند و با برگ های ادویه پوشانده می شوند و می گذارند تا آب شوند. سپس انگشتان و پیازها (یا ریزوم های مادر) جدا شده و به طور جداگانه درمان می شوند. درمان ادویه شامل جوشاندن یا بخار پز کردن ریزوم های تازه در آب و سپس خشک کردن و صیقل دادن است. ریزوم ها را به مدت 45-60 دقیقه روی آتش آهسته می جوشانند تا نرم شوند. سپس ریزوم ها سرد می شوند. پخش کنید تا در آفتاب خشک شود. جوشاندن ریزوم ها در محلول های بسیار رقیق (0.05-0.1%) از قلیایی ملایم، رنگ هسته ریزوم را به زرد نارنجی مورد نظر تغییر می دهد. مدت زمان جوشیدن به طور قابل توجهی روی رنگ تأثیر می گذارد. رایحه محصول نهایی. پس از جوشاندن، ریزوم ها به مدت 10-15 روز در نور خورشید خشک می شوند. خشک کردن در معرض آفتاب باعث ایجاد یک اثر سفید کننده سطح می شود. پس از خشک شدن، ریزوم ها کاملا سفت و شکننده می شوند و با صدای فلزی می شکنند. خشک کردن به دنبال پولیش است که شامل تمیز کردن پوست بیرونی، ریشه ها و ذرات چسبنده خاک و صاف کردن ریزوم ها می شود. پرداخت یا به صورت دستی یا در درام های برقی انجام می شود. ادویه خشک شده با دوغاب پودر ادویه در حین صیقل دادن پوشانده می شود تا رنگ بهتری به ریزوم ها بدهد. ریزوم های درمان شده در گودال های حفر شده در یک مکان برجسته ذخیره می شوند. کف و کناره های این گودال ها با Saccharum spontaneum (معمولاً به عنوان چمن رلو شناخته می شود) و تشک های پالمیرا پوشیده شده اند. گودال ها پس از پر شدن با ادویه پخته شده با حصیر و علف و در نهایت با خاک پوشیده می شوند. محصول ممکن است به مدت یک سال ذخیره شود. ادویه همچنین در "خاکدان" یا انبارها در کیسه های تفنگ دار نگهداری می شود. ماده رنگی ادویه کورکومین کریستالی متمایل به زرد است که می توان آن را با استخراج مستقیم با حلال یا با استخراج با قلیایی و سپس رسوب با اسید از پودر استخراج کرد. ادویه عمدتاً برای آماده سازی آشپزی داخلی استفاده می شود. یکی از اجزای مهم پودر کاری است. ادویه همچنین به عنوان ماده رنگی در صنایع نساجی، غذایی و دارویی استفاده می شود. در سیستم پزشکی هند، ادویه تا حدودی به عنوان معده (یعنی تقویت کننده اشتها یا کمک به هضم)، مقوی و تصفیه کننده خون استفاده می شود. آب ریزوم تازه به عنوان ضد انگلی برای بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. روغن ادویه، تقطیر شده از ریزوم خشک شده، خواص ضد عفونی کنندگی دارد.
قیمت ادویه ساب دستی

ادویه ذرت مکزیکی


تحقیقات نشان داده است که کورکومین، ترکیب طبیعی موجود در ادویه ادویه، می تواند به از بین بردن برخی ویروس ها کمک کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله ویروس شناسی عمومی نشان داد که کورکومین می تواند از ویروس گاستروانتریت قابل انتقال (TGEV) جلوگیری کند - یک ویروس کرونای گروه آلفا که خوک ها را از سلول های عفونی آلوده می کند. در دوزهای بالاتر، این ترکیب همچنین ذرات ویروس را از بین می برد. عفونت با TGEV باعث ایجاد بیماری به نام گاستروانتریت قابل انتقال در خوکچه ها می شود که با اسهال، کم آبی شدید و مرگ مشخص می شود. TGEV بسیار عفونی است و همیشه در خوکچه های کوچکتر از دو هفته کشنده است، بنابراین یک تهدید بزرگ برای صنعت جهانی خوکی است. در حال حاضر هیچ درمان تایید شده ای برای آلفا-کرونا ویروس ها وجود ندارد و اگرچه واکسنی برای TGEV وجود دارد، اما در جلوگیری از انتشار ویروس موثر نیست. برای تعیین خواص ضد ویروسی بالقوه کورکومین، تیم تحقیقاتی سلول های تجربی را با غلظت های مختلف این ترکیب، قبل از اینکه اقدام به آلوده کردن آنها با TGEV کنند، درمان کردند. آنها دریافتند که غلظت های بالاتر کورکومین باعث کاهش تعداد ذرات ویروس در کشت سلولی می شود. این تحقیق نشان می دهد که کورکومین به روش های مختلفی بر TGEV تأثیر می گذارد: با کشتن مستقیم ویروس قبل از اینکه بتواند سلول را آلوده کند، با ادغام با پوشش ویروسی برای غیرفعال کردن ویروس، و با تغییر متابولیسم سلول ها برای جلوگیری از ویروسی شدن. ورود دکتر لیلان زی، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق در موسسه مهندسی زیستی ووهان. نشان داده شده است که کورکومین از تکثیر برخی از انواع ویروس ها از جمله ویروس دنگی، هپاتیت B و ویروس زیکا جلوگیری می کند. همچنین مشخص شده است که این ترکیب دارای تعدادی اثرات بیولوژیکی قابل توجه از جمله فعالیت های ضد توموری، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. به گفته دکتر زی، کورکومین به دلیل داشتن عوارض جانبی کم برای این تحقیق انتخاب شد. محققان اکنون امیدوارند که به تحقیقات خود در داخل بدن ادامه دهند و با استفاده از یک مدل حیوانی ارزیابی کنند که آیا خواص بازدارندگی کورکومین در یک سیستم پیچیده تر دیده می شود یا خیر.
ادویه ذرت مکزیکی

ادویه فله قیمت


ادویه یا هالدی به عنوان گیاهی چند ساله با ارتفاع 90 سانتی متر نامیده می شود. شاخه های بلندی دارد. ساقه های کوتاه. یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزخانه خانه های هندی است. این به طور گسترده در آیورودا استفاده می شود. داروهای Unani از قدیم الایام به صورت دارویی برای تقویت معده. به عنوان یک تونیک عالی عمل می کند. مناطقی که به طور گسترده برای ادویه رشد می کنند عبارتند از جنوب شرقی آسیا، هند چین، هاوایی و جزیره ایستر. این گیاه با رطوبت، پروتئین، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، تیامین، نیاسین و کاروتن غنی شده است. این ماده دارای خواص دارویی متعددی است که معطر، مقوی و محرک برای بدن است. به رفع نفخ کمک می کند. عملکرد متابولیک طبیعی بدن را بازیابی می کند. به درمان حملات تشنج و هیستری کمک می کند. به ما اطلاع دهید که چگونه می توانیم بیماری های سلامتی را با استفاده از ادویه درمان کنیم. ناراحتی های روده ای: برای رفع مشکلات مختلف مربوط به ناراحتی های روده توصیه می شود که پودر یا آب آن را با دوغ یا آب مخلوط کرده و روزی دو بار مصرف شود تا نتیجه ای مفید داشته باشد. به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی برای روده عمل می کند. کرم ها: برای درمان کرم ها توصیه می شود روزانه 30 قطره آب ادویه مخلوط با نمک را با معده خالی مصرف کنید تا نتایج مفیدی حاصل شود. کم خونی: ادویه غنی شده با آهن برای درمان کم خونی استفاده می شود، توصیه می شود آب این گیاه خام را با عسل مخلوط کرده و هر روز مصرف کنید تا نتایج مفیدی داشته باشد. سرخک: برای درمان سرخک توصیه می شود که ریشه ادویه را در آفتاب خشک کرده و آسیاب کنید تا خمیر شود و بعداً روزانه یک بار با عسل و برگ کدو تلخ مخلوط شود تا نتیجه مفیدی حاصل شود. آسم: برای درمان آسم برونش، موثرترین درمان خانگی است، توصیه می شود یک قاشق چایخوری پودر ادویه را در یک لیوان شیر سه بار در روز مصرف کنید تا نتایج مفیدی حاصل شود. زمانی که معده خالی مصرف شود مفید است. سرفه و سرماخوردگی: برای درمان سرماخوردگی و سرفه توصیه می شود که نصف قاشق چایخوری پودر ادویه را با شیر گرم مخلوط کرده و به رختخواب ببرید تا نتایج مفیدی حاصل شود. رگ به رگ شدن: برای درمان رگ به رگ شدن و تورم توصیه می شود خمیر حاصل از مخلوط کردن ادویه، نمک و آهک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا نتیجه بهتری داشته باشید. جای جوش: برای درمان جای جوش، توصیه می شود پودر ادویه را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا روند درمان تسریع شود. اختلالات پوستی: برای درمان بیماری های پوستی مانند کرم حلقوی، گال، توصیه می شود که آب ادویه خام را روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا نتایج مفیدی حاصل شود. برای تسریع روند بهبودی، توصیه می شود که آب ادویه را با عسل مخلوط کرده و روزانه مصرف کنید تا نتایج مفیدی حاصل شود.
ادویه فله قیمت

ادویه فروشی دامنی چابهار


گارسینیا کامبوجیا به نام تمر هندی ملابار نیز نامیده می شود و میوه درختی استوایی کوچک و شیرین است که به شکل کدو تنبل است. گارسینیا کامبوجیا مکمل معروف کاهش وزن است و حاوی مقادیر بالایی از اسید هیدروکسی سیتریک است که می تواند ماده موثره این مکمل باشد و فواید کاهش وزن را بر عهده دارد. مکمل Garcinia Cambogia از عصاره پوست میوه طراحی شده است. اگر به دنبال بهترین مکان برای خرید مکمل چربی سوز خالص گارسینیا کامبوجیا هستید، به شما توصیه می شود از نوتریفلیر که یکی از برترین برندهای مکمل است دیدن کنید. آنها محصولات 100٪ طبیعی خالص را ارائه می دهند. از مواد مصنوعی تشکیل نشده است. دلایل زیادی برای استفاده از این مکمل وجود دارد مانند کاهش اشتها، به حداقل رساندن چربی شکم، جلوگیری از تولید چربی، کاهش التهاب، کاهش سطح انسولین و لپتین. با توجه به مطالعات انجام شده نشان می دهد که دارای اثر ضد دیابتی است بنابراین برای محافظت در برابر زخم معده مفید است. با به حداکثر رساندن سطح سروتونین، اشتهای شما را سرکوب می کند. همانطور که همه می دانند سطوح پایین سروتونین بیشتر با اضطراب و افسردگی مرتبط است. اگر به دنبال بهترین مکان برای خرید این مکمل هستید، بهتر است از nutriflair دیدن کنید زیرا آنها فقط محصولات با کیفیت بالا را ارائه می دهند. همه محصولات آنها با رعایت دقیق استانداردهای شیوه های تولید خوب فعلی تولید می شوند. آنها فقط محصولات برند را با ارزان ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. Nutriflair محل مجاز خرید مکمل کورکومین ادویه با بیوپرین است. آنها فقط محصولات با کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه می دهند. ادویه ادویه طعم دهنده ای است که سرشار از کورکومین است و خاصیت مهار رادیکال های آزاد، محافظت از کبد و سم زدایی دارد. بیشتر در طب آیورودا به عنوان گیاه پاک کننده برای کل بدن استفاده می شود. در طب چینی، بیشتر برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش، کیسه صفرا، کبد و گردش خون استفاده می شود. دلایل زیادی برای استفاده از این مکمل وجود دارد مانند فراهمی زیستی افزایش یافته، مواد بالینی اثبات شده، آنتی اکسیدان های پیشرفته، بدون آلرژن، غیر GMO و فاقد گلوتن. اگر به دنبال بهترین مکان برای خرید این مکمل هستید، می توانید از nutriflair دیدن کنید.
ادویه فروشی دامنی چابهار

شنبه 16 بهمن 1400
بؤلوملر :